Tuesday, December 29, 2009

cadangan??

Salam...

Setiap kali menatap gambar kawan-kawan lame di USA dulu...dalam hati saya mesti rasa sedih...kalaulah mereka masuk Islam..tetapi saya tahu benda tu semua mane boleh sekadar harapan dan angan2 saje..Inilah tugasku sebagai seorang muslim..

Tapi saya selalu kebingungan..bagimana caranye untuk berdakwah dengan mereka??Ilmu pun xcukup lagi.. Tapi xkan nak tunggu sampai jadi ustazah atau ade ijazah dalam bidang agama atau lain2 baru boleh berdakwah dengan mereka??Ya Allah..aku sayang mereka sabagai kawan, tetapi aku tidak boleh sayangkan mereka sepenuh hati kerana mereka masih kafir..kafir..

Selain itu terdapat juga rakan2 muslim di sana tidak memahami dan mengamalkan islam secara keseluruhan..sedih..


----Jadi saya mohon kepada saudara se-islam yang lebih berilmu/alim untuk memberi tunjuk ajar..atau cadangan untuk berdakwah secara creatif..how??

No comments:

Post a Comment