Saturday, August 29, 2009

syukur



Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh..

Syukur ke atas illahi kerana pada hari ini hati saya telah tergerak balik untuk meneruskan dakwah2 menerusi blog ini yang telah lama dibiarkan..dan saya maaf sangat.

Jadi hari ini saya ingin berkonsi sedikit tentang program ABJZ..tau x ape bende tu program ABJZ tu..it stands for Anda Bijak Jauhi Zina. Penceramahnye ialah Ummi Roses. Kalau kite lihat ramai remaja sekarang yang telah tersasar di landasannya. Mereka telah cair hanye dengan perkataan "I LOVE YOU"...astaghfirulullah..betapa lemahnya umat islam kini..Matlamat kita sepatutnya syahid seperti remaja2 di Palestin sana..padalah kita disini mati sebab dijankiti AIDS.Ayuh!Remaja2 islam!bangunlah!

Cakap pasal AIDS..Malaysia sebenarnye top 5 negara Asia Tenggara yang dijangkiti AIDS.Bahaya tu..banyangkan top 5!!! Janganlah ya Allah.. Dekat Raudatul Sakinah tu setiap bulan ade orang nak masuk..sampai kene mohon dah penuh. Bile ditanya mane boyfriend..jawab perempuan tu..xtau dan lari. Tanye lagi..lelakinye duduk mane, kerje ape, n name ape? Jawab perempuan tu..namenye Joe la edy la kerje dengan bapanya, duduk dekat rumah sewa tu tapi dah xduduk da, nombor handphone dah x pakai. Jadi lelakinya hilang begitu saja dan wanita menjadi mangsa.Tetapi alhamdulillah wanita2 yang masuk di Raudatul Sakinah tu dulu tiap2 minggu bersolat taubat..kini tiap2 hari mereka bangun dan bermunajjat kepada Allah agar taubat mereka diterima.

Allah sudah memberitahu kita didalam Al-Quran supaya kita JANGAN mendekati zina. Jadi diberi balasan bagi yang ingkar dengan perintahnya. Because syaitan will always be wispering next to you..



Jagalah dirisendiri...amalkan prinsip no coupling before marrige..kerana anak kita berhak untuk mendapat kuturunan yang suci selaian mendapt nafkah.


Jadi kita perlu sedar dan tanam dalam diri untuk menjadi muslim yang terbaik..dan kalau kita merupakan seorang pelajar, kita perlu tanamkan untuk menjadi pelajar yang terbaik. Itu barulah orang islam yang sejati. Selain itu kita perlu sentiasa menimba ilmu supaya tidak ketinggalan..yaitu ilmu agama yang penting sekali.


Jadi akhir kata dari saya..ikutlah cara hidup islam yang sebenarnya, nescaya hidup akan teratur. Dan saya sangat bersyukur sebeb dijauhkan dengan perkara-perkara sebegitu.awak?



2 comments:

  1. salam 'alaik..
    wahh..bgus2, akhirnya syuk update jgak blog ^^..
    nk komen ckit..hehe..

    erm syuk, ADIDS ke AIDS ye? =_=
    no coupling "after" marriage or no coupling "before" marriage?
    btulkn ana kalau ana silap ;)
    ~PEACE!~

    ReplyDelete
  2. http://www.youtube.com/watch?v=xNZOJJRsrEc&feature=fvst

    salam..epi oliday..
    jaga diri n iman..

    ReplyDelete